fredag 20 augusti 2010

Första dagen

Wow! Vad mycket det är att ta in.
Just nu vet jag inte vad jag ska tänka, tycka, känna om allt det här.
Fast okej, en sak är jag rätt säker på, de på EBD är inte så jättebra på att få folk att känna sig säkra på valet av utbildning.
Tänk er själva, ni sitter i ett klassrum, tillsammans med 34 personer ni aldrig någonsin har träffat, i en stad långt hemifrån där ni ännu inte hittar och känner er jävligt nervösa och oroliga (och nyfikna!) så ställer sig läraren upp och säger: Detta är en svår utbildning, skitsvår! Speciellt första terminen kommer bli tuff för er. Bara så ni vet.
Sen pratar man med lite tvåor och de säger: Alltså, hälften hoppar av, det är så svårt!

Jaha, hur ska man då klara det här? Och tjugo gånger idag har jag fått frågan "hur känns det?" upptryckt i fejjan. Hur fan tror du det känns?! Vill jag gärna skrika.

Utbildningen känns dock som en i världsklass, tycker jag, men klarar jag det då? Klart jag gör. Tror jag.


För övrigt har det varit lite fest ikväll, tvåorna gav oss i uppgift att ordna en fest, så det gjorde vi, lyckat med, de vill ha oss kvar och det tar vi som ett bra tecken.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Roligt att se att du är tillbaka! :)

Sofie sa...

Uppdatera Tove!! :)